Webshoppen www.osteoporose.dk/webshop ejes og drives af
Osteoporoseforeningen
CVR 16156345
Park Allé 5, 1. tv.
8000 Aarhus C
Tlf. 8613 9111
mail: info@osteoporose.dk
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse ved køb af medlemskab og varer på webshoppen til levering i Danmark. Dog ikke Grønland, Færøerne, medmindre andet er aftalt.
Bestilling og betaling
Webshoppen er åben 24 timer i døgnet og du kan derfor altid handle.
For at handle på webshoppen www.osteoporose.dk/webshop skal du være
- fyldt 18 år
- være i besiddelse af gyldigt betalingskort
Det er muligt at betale med Dankort og Visakort i shoppen.
Bestillingen påbegyndes ved, at du vælger de varer du vil købe og lægger dem i ”indkøbskurven”.
Eventuel ekstra betaling for porto- og ekspeditionsgebyr vil først tillægges når du står i indkøbskurven.
Alle priser er angivet i Dkr.
Når du er klar til at bestille klikker du på ”gå til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf. nr. og dernæst evt. betalingsform.
Du kan ændre indholdet i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”gå til betaling”.
Når du har bestilt en vare hos Osteoporoseforeningen, modtager du en kvittering på mail for vores modtagelse af din ordre. Dette er en ordrebekræftelse og der er indgået en bindende købsaftale, når du modtager denne.
Den normale leveringstid er ca. 6-9 hverdage.
Ved spidsbelastninger kan leveringstiden dog være lidt længere.
Udenlandske bestillinger
Vi sender også til udlandet.
Der skal dog beregnes ekstraomkostninger til porto afhængigt af forsendelsessted og gebyr til banken ved køb med udenlandsk valuta.
Ring eller skriv til os med din bestilling på info@osteoporose.dk eller tlf. 8613 9111
Spørgsmål
Har du spørgsmål til din bestilling eller til varen er du velkommen til at kontakte os på 8613 9111 eller info@osteoporose.dk
14 dages fortrydelsesret
Når du handler i webshoppen, har du altid 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele Osteoporoseforeningen, at du fortryder købet og derpå returnerer varen.
Ved køb af medlemskab, er din fortrydelsesret 30 dage.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget dine bestilte varer. Hvis fristen udløber på en helligdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men afsendes af flere omgange, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare. For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af dine varer. Dette skal gøres via mail til info@osteoporose.dk eller telefonisk på 8613 9111.
Returnering
Hvis du fortryder dit køb, skal varerne tilbageleveres til
Osteoporoseforeningen
Parkallé 5, 1 tv
8000 Aarhus C
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track an trace nummer. Vi forventer, at du afsender varen hurtigst muligt efter, at du har givet besked om fortrydelse og du skal sende dem retur senest 14 dage efter du har fortrudt.
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Når vi modtager varen, tjekker vi varen for skader og du får senest 14 dage efter returneringen tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Beløbet bliver altid overført til samme betalingskort, som du betalte købet med.
Reklamation
Dit køb er omfattet af købeloven. Det betyder at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået, som følge af en fejlagtig brug af produktet.
Du kan reklamere ved at kontakte info@osteoporose.dk eller tlf. 86139111. Herefter vil du modtage de videre instrukser.
Varen skal sendes til:
Osteoporoseforeningen
Parkallé 5, 1 tv
8000 Aarhus C
Når du returnerer varen, bedes du samtidig beskrive detaljerne omkring problemet med varen. Ved en berettiget reklamation refunderer vi naturligvis de portoomkostninger, som er forbundet med forsendelsen af varen til os.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vi har modtaget varen.
Gem derfor altid postkvittering inkl. oplysning om portoomkosninger samt evt. track and trace nummer. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende.
Persondata
For at handle på www.osteoporose.dk/webshop skal du som minimum oplyse:
- Navn
- Adresse
- Mailadresse
Dine data gemmes med oplysninger om, hvilken varer du har købt.
Oplysningerne sælges IKKE til tredjepart.
Ved køb af medlemskab og oprettelse på PBS har vi herudover brug for:
- Kontonummer
- CPR- nummer.
Oplysninger videregives og sælges ikke til tredjepart.
Oplysning om klagemuligheder
Du kan klage direkte på Osteoporoseforeningen ved at kontakte info@osteoporose.dk eller tlf. 8613 9111.
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan også indgives til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning,
Carl Jacobsens Vej 35,
2500 Valby.
Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her -http://ec.europa.eu/odr.
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@osteoporose.dk